ذهن و هوش

مقالات روزانه در مورد ذهن و هوش

ذهن و هوش

مقالات روزانه در مورد ذهن و هوش

توی این وبلاگ در مورد ذهن و هوش انسان در دوره های زندگی (کودکی نوجوانی) و راه کار هایی برای افزایش حافظه و هوش بحث میکنیم.

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
نویسندگان

ذهن

پنجشنبه, ۳۰ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۱۰ ب.ظ

《شگفتی های ذهن انسان

اگر چه دانشمندان هنوز در کشف معمای ذهن انسان هستند.

1. خواب دیدن 

اگر از چند نفر بپرسید رویاهای انسان از چه تشکیل شده اند ، احتمالا همه پاسخ ها با هم فرق دارد.دلیلش این است که دانشمندان هنوز سرگرم کشف این معما هستند. یک احتمال : خواب دیدن از طریق تحریک حرکت سناپس ها بین سلول های مغز ، به تمرین دادن مغز می پردازد. یک نظریه دیگر این است که خواب های افراد درباره وظایف و هیجاناتی است که در طول روز به آن پرداخته و این فرایند می تواند به استحکام افکار و خاطرات کمک کند . به طور کلی،دانشمندان توافق دارند که خواب دیدن در خلال عمیق ترین بخش خواب که حرکات سریع چشم (REM)خوانده می شود اتفاق می افتد.

2.خوابیدن

میخواهیم درباره موضوعی بحث کنیم که بیش از یک چهارم عمر هر انسان صرف آن میشود. هنوز دلیل به خواب رفتن به صورت سوالی باقی مانده است. چیزی که دانشمندان میدانند این است که : خوابیدن برای بقای پستاندارانجنبه حیاتی دارد. بی خوابی فزاینده میتواند به تغییر خلق و خو،توهم زدگی و در حالت های خاص، حتی به مرگ منجر میشود. خواب دارای دو وضعیت است: حرکات غیر سریع چشم(NREM)که در خلال ان ،مغز فعالیت های کم سوخت و سازی انجام میدهد و حرکات سریع چشم (REM) که در خلال ان مغز بسیار فعال است. برخی دانشمندان فکر میکنندکه خواب NREMبه بدن استراحت می دهد و شبیه خواب زمستانی باعث ذخیره انرژی میگردد و خوابREM میتواند به سازماندهی خاطرات کمک کند. البته این ایده هنوز اثبات نگردیده است  و رویاهایی که در خلال خواب REMبه وقوع میپیوندد ارتباطی به خاطرات ندارد.

منابع:

https://www.aftabir.com/articles/view/health_therapy/medical_advise/c13c1259498053_human_mind_p1.php/%D9%A1%D9%A0-%D8%B1%D8%A7%D8%B2-%D8%B0%D9%87%D9%86-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86

  • مطهره نوبخت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی